Työpaikat Mediaroom

eLogistics: Logistiikanhallinnan verkkoportaali

eLogistics mahdollistaa pääsyn kaikkiin tietoihin sekä suoran yhteyden kuljetus- ja varastonhallintajärjestelmiimme. eLogistics tarjoaa nopeaa ja helppokäyttöistä tietoa kaikista toimitusketjun prosesseista. Käsittelyn, hallinnan ja läpinäkyvyyden suhteen on saatavilla useita toimintoja. Voitte laskea rahtikustannukset, jättää kuljetustilauksia, seurata prosessin vaiheita varastossa tarkasti, löytää oikeat tuotteet tai palvelut logistisiin tarpeisiinne tai seurata lähetystänne reaaliajassa. Läpinäkyvyys on maksimaalista, sillä viivakoodiskannaus on johdonmukaista koko toimitusketjun ajan.

eLogistics-portaalin edut lyhyesti

  • Täydellinen läpinäkyvyys koko logistiikkaketjussa  
  • Ajan, kustannusten ja resurssien säästö 
  • Käyttäjäystävällisyys ja yksityiskohtaisuus
  • Järjestelmän mukautettavuus yksilöllisesti

Seuraavat toiminnot ovat saatavilla eLogistics-portaalissa:

1. productpilot: Ohjaa teidät täydellisen tuotteen kohdalle

Juuri teille oikean tuotteen valitseminen on helppoa productpilotin avulla. Tämän työkalun avulla voitte nopeasti määrittää optimaaliset tai vaaditut kuljetusajat Euroopan sisäisille lähetyksillenne. Syötettyäsi maan ja postinumeron, näet välittömästi mitkä palvelut entargo- ja vivengo-tuoteperheistämme vastaavat parhaiten lähetystarpeitasi.

2. freightquotation: Pitää kirjaa kaikista rahtikustannuksista

Voitte nopeasti määrittää omat, yksilöllisesti sovitut rahtihintanne freightquotation-työkalulla. DACHSERin kanssa sopimanne hinnat huomioidaan täysin. freightquotation on täydellinen työkalu nopean hintatiedon etsimiseen ilman laajoja sisäisiä tai ulkoisia tiedusteluita. Jälkikäteen sinulla on mahdollisuus muuntaa tiedustelusi suoraan kuljetustilaukseksi.

3. transportorder: Tilausten luominen yhdellä klikkauksella

Voitte hallita tilauksianne verkossa transportorder-työkalulla. Järjestelmä on mahdollista sovittaa vastaamaan täydellisesti yksilöllisiä tarpeitanne. Tämä säästää aikaanne esitäytettyjen tilausten ja automaattisen tilaustietojen tuonnin muodossa. Integroitu osoitehallinta varmistaa helpon osoitteiden hallinnan. Osoitteiden tuontitoiminto toiminnanohjausjärjestelmästänne viimeistelee osoitteiden hallinnan. Tiedostojen lataaminen, vaarallisten aineiden tietojen tallettaminen, tulevien tilausten lähettäminen ja omien lähetystunnusten käyttäminen ovat mahdollisia Dominon kanssa yhteistyössä.

4. shipmentpointer: Saat tiedon viimeisimmästä lähetyksen statuksesta

Shipmentpointerimme avulla pystyt selvittämään lähetyksesi viimeisimmän statuksen milloin tahansa nopeasti ja helposti – aikaisempi rekisteröinti ei ole tarpeellista. Syöttäessänne NVE-/SSCC-viivakoodin, HAWB & HB/L-numeron, tehtävä-, toimitusilmoitus-, tilaus- tai lähetysnumeron shipmentpointer-työkalu löytää lähetyksenne tarjoten samalla korkeinta mahdollista tietoturvaa estäen luvattoman pääsyn. Tracking & Tracing mobiiliseurantaa varten iPhonelle, Blackberrylle ja Androidille on olemassa shipmentpointer-sovellus. Voit luoda jokaiselle lähetykselle yksilöllisen seurantalinkin, jonka kautta näkee lähetyksen sen hetkisen statuksen. Tämän linkin voit välittää eteenpäin asiakkaillesi tai yhteistyökumppaneillesi.

5. shipmentcontrol: Kaikki lähetykset kertavilkaisulla

Voitte seurata lähetyksiänne saumattomasti verkossa jopa yksittäisen paketin tasolla shipmentcontrol-työkalun avulla. Kaikki toimituksen tiedot sekä sähköinen toimitustodistus lähetetään välittömästi kuljettajan mobiililaitteesta keskusjärjestelmään. Voitte selvittää reaaliajassa vastaanottajan nimen, katsoa hänen allekirjoituksensa sekä toimitusajankohdan, ja tarvittaessa seurata mahdollisia poikkeamia halutusta prosessista. Lisäksi käytettävissänne on DACHSERin digitaalinen arkistojärjestelmä, johon tallennetaan lähetystä koskeva valokuvadokumentaatio. Voit luoda jokaiselle lähetykselle yksilöllisen seurantalinkin, jonka kautta näkee lähetyksen sen hetkisen statuksen. Tämän linkin voit välittää eteenpäin asiakkaillesi tai yhteistyökumppaneillesi. Shipmentcontrol tarjoaa Tracking & Tracing -seurantatoiminnot sekä jakelulogistiikalle (shipmentcontrol send) että hankintalogistiikalle (shipmentcontrol collect). Lähetys- ja hankintatilausten seurantanäkymien välillä vaihtelu onnistuu yhdellä klikkauksella.

6. warehousecontrol: Näkymänne varastoon

Warehousecontrolin avulla voitte seurata jakelukeskusten prosesseja pienintä yksityiskohtaa myöten – tilauksen keruusta erien seurantaan. Tämä mahdollistaa poistojen ja varastojen tarkistamisen välittömästi. Linkki shipmentcontroliin mahdollistaa lähetysprosessin valvonnan aina tuotteiden toimitukseen asti.

7. deliveryorder: Tavaroidenne saaminen ulos varastosta

Voitte varastoida toimitusvalmiita tuotteita varastoissamme deliveryorder-työkalun avulla. Voitte muokata deliveryorderia omien tarpeidenne mukaiseksi. Toivomme, että työskentelette kanssamme määrittääksenne teille tärkeät asetukset sekä näytettävät tai piilotettavat yksittäiset toiminnot.

8. invoicecenter: Laskujen hallinta verkossa

Saatte pääsyn kaikkiin lähetykseen liittyviin, yksityiskohtaisiin tietoihin invoicecenter-työkalumme kautta. Data on saatavilla PDF-tiedostona, Excel-taulukkona tai CSV-tiedostona. Tiedot voidaan vaihtoehtoisesti välittää sähköisinä EDI-keskuksemme kautta. Tämä säästää paperia ja vaivaa. Erälaskumme tarkoittaa, että saatte ainoastaan yhden paperiarkin postitse. Sekä tiedot, joita tarvitaan verovähennyksen syöttämiseksi, että kaikki kutakin kirjanpitojaksoa koskevat tiedot on lueteltu tässä yhteenvetomuodossa.

9. pallettpoolaccount: Digitaalinen kuormalavatilinne

Voitte hallita kaikkia seurantaa vaativia kuormalaitteita, kuten eurolavoja ja häkkejä palletpoolaccount-työkalun avulla. Tarkemmin sanoen: Jos DACHSER ottaa vastaan kuormausvälineitä, ne hyvitetään palletpoolaccount-tilillenne ja veloitetaan tililtä vastaavasti niitä palautettaessa. Voit ladata tiedot Excel-taulukkona tai PDF-tiedostona milloin tahansa.