Työpaikat Mediaroom

DACHSER Finland

Tervetuloa DACHSER Finland kotisivuille

Track & Trace
Please find the entire world of eLogistics applications here

DACHSER Uutiset

21.10.2021
Lentorahdin tilannepäivitys: Shanghain, Hongkongin ja Frankfurtin lentoasemat

Lentorahtimarkkinoilla eletään yhä haastavia aikoja Kiinan kultaisen viikon jälkeen. Tämä päivitys sisältää lyhyen tilannekatsauksen Kiinan ja Saksan päälentoasemistamme.

14.10.2021
Logistiikan markkinatilanne osaavan henkilöstön osalta

Logistiikka on henkilöstökeskeinen ala ja markkinatilanne osaavan henkilöstön osalta on kiristymässä. Tämän vuoksi työntekijöiden löytämisestä, kouluttamisesta ja säilyttämisestä pitkällä aikavälillä on muodostunut suuri haaste. Tässä päivityksessä annamme yleiskuvan nykyisestä markkinatilanteesta.

06.10.2021
DACHSER perustaa datatieteen ja koneoppimisen osaamiskeskuksen

DACHSER on kesäkuun alusta lähtien jakanut erilaisissa tekoälyyn, koneoppimiseen ja datatieteeseen liittyvissä tutkimus- ja innovaatiohankkeissa saamaansa kokemusta uudessa datatieteen ja koneoppimisen osaamiskeskuksessaan.

30.09.2021
Uusi DACHSER-lehti on ilmestynyt!

Logistiikka-aiheet eivät useinkaan ole yhtä näkyvästi esillä lehdistössä kuin viime kuukausina. Maailmantalous on toipumassa pandemian aiheuttamasta shokista, ja monin paikoin tuotanto pyörii jälleen täydellä vauhdilla. Tästä huolimatta raaka-aineiden, tuotteiden, konttien, kuormalavojen, kuljettajien sekä varastointitilan puutteet maa-, meri- ja lentoliikenteessä heikentävät tätä elpymistä.

28.09.2021
Kiinan "kultaisen viikon" vaikutus logistiikkaan

Kiinalaisten lokakuussa kultaisen viikon aikana pitämä loma lähestyy. Tästä päivityksestä löydät kaikki tarvitsemasi tiedot sekä markkinaennusteet.

28.09.2021
Lentorahti: tilanne Shanghai Pudongin lentokentällä (PVG)

Tarjoamme yleiskatsauksen Shanghai Pudongin lentokentän (PVG) nykytilasta.

21.09.2021
DACHSER Finland investoi biokaasukäyttöisiin kuorma-autoihin uudistaessaan lyhyen matkan kalustoaan pääkaupunkiseudulla

Logistiikka-alan toimijan tehtyä päätöksen vähäpäästöiseen kuljetusteknologiaan investoimisesta sen lyhyen matkan kalusto täyttää Suomen hallituksen asettamat vuoden 2030 päästövähennystavoitteet. Tämän ansiosta yhtiö kykenee tarjoamaan kestävämpiä toimituksia pääkaupunkiseudulle jo tänä vuonna.

20.09.2021
Maantiekuljetukset: rahtikapasiteetti Saksassa

Globaalit logistiikkamarkkinat ovat luoneet suuria haasteita koko toimialalle vuosien 2020 ja 2021 aikana. Vaikka talous on toipumassa kaikilla toimialoilla pitkittyneiden rajoitusten, poikkeustoimien ja rajojen sulkemisen jälkeen, logistiikkaverkosto on edelleen hyvin kuormittunut. Tämä on johtanut kapasiteetin puutteeseen, josta annamme seuraavassa yleiskuvauksen.

17.09.2021
Merirahti: tämänhetkinen tilanne Yhdysvalloissa

Yhdysvaltojen merirahtimarkkinoiden tämänhetkiset, jo useita kuukausia kestäneet pullonkaulat jatkuvat pidempään. Olemme laatineet yleiskatsauksen nykytilanteesta.

Satamien ja rautateiden ruuhkautuminen

Yhdysvaltoja on kohdannut historiallinen merirahtiliiketoiminnan ruuhkautuminen, joka on jatkunut jo kuukausia. Tämän jatkuvan tilanteen syy on hyvin tiedossa: koronapandemian vaikutukset ja suuri kysyntä luovat pullonkauloja kaikkiin suuriin satamiin ja terminaaleihin koko maassa. Satamaoperaattorit ja rautatieliikennöitsijät toimivat supistetulla henkilöstöllä, mikä viivästyttää alusten lastaamista ja purkamista, lisää viipymäaikaa ja hidastaa kuljetusprosesseja terminaaleihin. Merikuljetusyhtiöt ovat myös ylikuormitettuja tässä tilanteessa ja tekevät kaikkensa toimittaakseen tarvittavaa ja oikea-aikaista palvelua. Valtamerialukset joutuvat odottamaan useita päiviä, ja ne jättävät usein satamia väliin. Aikatauluissa pysyminen on lähes mahdotonta.

Yhdysvaltain rekkaliikenteen tilanne

Kuljetusyhtiöt kärsivät voimakkaasti koronapandemian alkuvaiheessa. Ne joutuivat irtisanomaan paljon kuljettajia määrän ja kysynnän laskun vuoksi. Tämän jälkeen rahtien määrä ja kysyntä kasvoivat äkillisesti Yhdysvaltojen markkinoilla, mutta kuljettajia ei ollut riittävästi saatavilla. Kuljettajatilanne on parantunut viime kuukausina, mutta nykyinen kalusto ei vieläkään kata voimakasta kysyntää. Rekkakuskit ovat ylityöllistettyjä seuraavat 3–5 viikkoa. Noutojen ja toimitusten nopeuttamiseksi siirtoja kontteihin tai konteista voidaan järjestää osa- ja täyskuormilla määrätyissä varastoissa.

Alustat Yhdysvalloissa

Tilanteen tekee haasteelliseksi se, että lähes kaikki kontit ovat ”jumissa” alustoilla odottamassa kuljetusta. Tämän vuoksi tyhjää alustaa tuskin on saatavilla noudon järjestämiseksi. Kaikkien alustojen ollessa käytössä vapaasta alustasta on tullut harvinaisuus Yhdysvalloissa.

Yhdysvaltoihin saapuva rahti

Yhdysvaltojen satamien ja rautatieterminaalien infrastruktuuri ei yksinkertaisesti pysty kattamaan nykyistä tuontimäärää. Saapuvat kontit pysäköidään erillisiin paikkoihin, jotta uuden aluksen tai junan kuormaukselle on tilaa. Monin paikoin nämä ”pysäköintialueet” ovat aivan liian täynnä. Kontit ovat toistensa peitossa, eikä niitä ole saatavilla välitöntä luovutusta varten. Noudon järjestämiseksi terminaali tarjoaa noutoajan rekkakuskeille vasta, kun kontti on saatavilla ja tulli on vapauttanut kontin – mikä voi monissa tapauksissa kestää päiviä tai jopa viikkoja.

Yhdysvalloista lähtevä rahti

Suurin haaste on löytää kipeästi kaivattuja konttilaitteita ja alustoja kuljetusta varten. Satamat ja rautatieterminaalit ovat täynnä myös vientikontteja, eivätkä asemat ota vientikuormia vastaan kovin helposti. Tilanne on vaikea ja lähes kaikki lähetykset viivästyvät reilusti.

Näkymät

Arvioimme, että tilanne Yhdysvalloissa ei parane tämän vuoden aikana. Myös vuosi 2022 on haastava, mutta DACHSERin tiimi pyrkii tarjoamaan asiakkaille hyvää palvelua ja laadukkaita ratkaisuja Yhdysvaltojen haastavista ajoista huolimatta.

Korkean prioriteetin rahti

Tällä hetkellä kuljetus- ja läpimenoaikoja voidaan lyhentää Yhdysvaltojen terminaaleissa käyttämällä priorisoituihin lähetyksiin LCL-palveluja FCL-palveluiden sijasta. DACHSER tarjoaa säännöllisiä premium-tasoisia LCL-palveluja sekä Aasian viennin että Euroopan kauppareiteille. Kuljetusajat esimerkiksi Kiinan viennissä lyhenevät 28 päivästä jopa 18 päivään. Lisäksi uudet palvelureitit, Atlanta ja Los Angeles mukaan lukien, on tarkoitettu pienentämään varausikkunoita merkittävästi. Yhdysvaltojen merirahtimarkkinoiden vaikea tilanne edellyttää myös sitä, että kipeästi kaivattua rahtia joudutaan kuljettamaan entistä useammin ilmateitse. DACHSER tarjoaa säännöllistä premium-kapasiteettia omalla lentorahtiverkostollaan, esimerkiksi viikoittaisilla yhteyksillä Frankfurt-Chicago-reitillä molempiin suuntiin ja mahdollisuudella muodostaa yhteys muihin lentoasemiin Yhdysvalloissa.

Olemme päivittäin läheisessä yhteydessä kuljetusyrityksiin ja palveluntarjoajiin. Teemme parhaamme, jotta asiakkaan toimitusketju on mahdollisimman sujuva. Jos haluat yksilöllistä neuvontaa, ota yhteys paikalliseen DACHSERin edustajaan, jotta voimme toteuttaa sinulle parhaiten sopivan logistiikkaratkaisun.

15.09.2021
DACHSER Finland European Logistics nimittää Niina Ilveskivi-Tuomalan vastaamaan myynnistä

DACHSERin Keravan toimipiste on vahvistanut toimintaansa nimittämällä Niina Ilveskivi-Tuomalan European Logistics -johtoryhmään. Ilveskivi-Tuomala aloitti Sales Manager European Logistic Finland -työtehtävässä 23.8.2021.

Valmiina Brexitiin

Brexit-projektitiimimme on luonut suuntaviivat toimivalle ja varmalle logistiselle verkostolle niin vienti- kuin tuontilähetyksille Iso-Britanniaan.

Monilla sujuviin kuljetuksiin luottavilla yrityksillä on itsellään Brexitiin liittyviä kotitehtäviä vielä tehtävänä: Katso tärkeitä tietoja valmistautumisesta Brexitiin klikkaamalla alla olevaa linkkiä.

Lisätietoa

Tietoja yhtiöstä (perustuu vuoteen 2020)

32433000
Liikevaihto euroina (brutto, konsolidoimaton, sis. tuontitullit ja myyntiverot)
5
Toimipaikat
79
Työntekijöitä
Lisää