Suositellut artikkelit

04/26/2024
Kansainväliset kappaletavaralähetykset

Rahtilaivoihin kohdistuvat hyökkäykset Punaisellamerellä ja niistä aiheutuvat kiertoreitit ja toimitusviiveet uhkaavat yhä enemmän tavaroiden sujuvaa kuljetusta ja siten myös kansainvälistä kauppaa. Tässä haastattelussa Global Ocean Freight LCL:n johtaja Christian Kruse selvittää mannertenvälisten kappaletavaralähetysten merkitystä ja niiden asiakkaille tarjoamia erityisetuja.

Lue
04/19/2024
DACHSER & FERCAM Italia -yhteisyritys vauhtiin 

DACHSER on ostanut 80 prosenttia DACHSER & FERCAM Italia -yhteisyrityksen osakkeista. Kauppa tuli voimaan 28.3.2024. Hankinta saattaa päätökseen kappaletavaralähetyksiin ja sopimuslogistiikkaan keskittyvien liiketoiminta-alueiden enemmistöosuuden hankinnan italialaisesta FERCAM-logistiikkayrityksestä.

Lue
04/12/2024
DACHSER ostaa elintarvikelogistiikkaa tarjoavan Brummerin

DACHSER vahvistaa elintarvikkeiden kuljetus- ja -varastointiverkostoaan Euroopassa ostamalla Brummerin, joka on European Food Network -kumppani lämpötilasäädeltyjen elintarvikkeiden kuljetuksessa Saksan, Itävallan ja naapurimaiden välillä.

Lue
04/05/2024
Satamien lakko Suomessa päättyy 8.4.2024 

Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK:n ja sen liittojen poliittiset lakot päättyvät tältä erää maanantaina 8.4.2024.

  • Lento- ja merirahti

Suomen satamien toiminta jatkuu taas neljän viikon lakon jälkeen. Kaikkiin toimintoihin on kuitenkin odotettavissa ruuhkaa lakon takia pysäytetyn vienti- ja tuontivolyymin alkaessa purkautumaan.

Tuonnin saapuvat täydet yksiköt luovutetaan tulojärjestyksessä. Kappaletavaratuontiyksiköt siirretään satamasta purkuun saapumisjärjestyksessä. Meriviennin osalta satamassa jo olevat yksiköt laivataan ensin. Tämän jälkeen yksiköt laivataan annetun aikataulun mukaisessa järjestyksessä.

Syntyneen pullonkaulan purkaminen tulee aiheuttamaan ainakin väliaikaista kapasiteettipulaa ja edelleen tästä aiheutuvia viiveitä. Satamissa seisoneista konteista on odotettavissa lisäkustannuksia. DACHSER pyrkii osaltaan purkamaan lakon aiheuttamaa ruuhkaa mahdollisimman tehokkaasti.

DACHSER-yhteyshenkilönne pitää teidät ajan tasalla lähetyksenne osalta.

  • Maantiekuljetukset

Lakon päättyessä ahtaajat palaavat töihin ja laivaliikenne alkaa vähitellen normalisoitumaan. Laivat tulevat kuitenkin alkuun olemaan hyvin täynnä ja huolinta- ja kuljetusliikkeillä on käytössään normaali laivakapasiteetti, joten erityisesti täysien FTL-kuormien kohdalla suosittelemme tekemään kuljetustilaukset hyvissä ajoin. DACHSER tekee parhaansa normaaleihin kuljetusprosesseihin ja -aikatauluihin palaamisessa.

Lisätietoja antavat DACHSERin yhteyshenkilönne. 

Lue

DACHSER Finland

03/28/2024
Poliittiset lakot jatkuvat Suomessa 8.4.2024 asti 

SAK ja Auto- ja Kuljetusalan Työntekijäliitto AKT ovat ilmoittaneet poliittisten lakkojen jatkuvan 8.4.2024 klo 06:00 asti. Lakkoon osallistuvat mm. AKT:n ahtaajat ja osa muita satamien sekä muiden liittojen työntekijäryhmiä.

Millä tavalla kyseinen poliittinen lakko vaikuttaa toimintaamme?

  • Meri- ja lentorahti:

Yhä vaikeutuneesta tilanteesta huolimatta kartoitamme vaihtoehtoisia reitityksiä merivienti- ja tuontilähetyksillenne täysien konttirahtien sekä kappaletavaralähetysten osalta.

Lakon aikana me pystymme erikoisjärjestelyin hyödyntämään kuljetuksissamme Baltian ja Euroopan satamia. Huomioittehan, että vaihtoehtoiset reititykset eivät välttämättä ole kuitenkaan mahdollisia kaikille lähetyksille ja poikkeusjärjestelyt aiheuttavat kustannusten nousua sekä muutoksia totuttuihin aikatauluihin. 

Kappaletavaralähetyksissä noudatamme maksimilähetyskokoa 15 m3 ja 10 tonnia, mutta kohdekohtaisia variaatioita saattaa esiintyä. Isommat kappaletavaraerät jaetaan kahteen tai useampaan lähetyserään.

Mikäli olette kiinnostuneita vaihtoehtoisista reitityksistä lakon aikana tai tarvitsette tarkempaa tietoa reitityksien rahtikustannuksista, lakkolisistä ja toimitusajoista, olettehan yhteydessä DACHSER-yhteyshenkilöönne.

Lentoyhtiöt ovat peruneet lisääntyvissä määrin lentojaan. Tästä huolimatta lentorahti toimii edelleen vaihtoehtona kiireisimmille toimituksille. Lentorahtiosastomme kartoittaa mielellään parhaimman ja kustannustehokkaimman rahdin juuri teidän lähetyksellenne.

  • Maantiekuljetukset:

Baltian maiden ja Skandinavian reitit toimivat kappaletavaran osalta normaalisti. Myös Manner-Euroopan suuntaan pystymme lakosta huolimatta hoitamaan kappaletavarakuljetukset erikoisjärjestelyillä vetoauto + perävaunu(traileri) -yhdistelmin sekä vaihtoehtoisilla reitityksillä. Erikoisjärjestelyistä ja poikkeavista reitityksistä aiheutuu lisäkustannuksia, jotka joudumme veloittamaan asiakkailta. Osa- ja täyskuormien kuljetusmahdollisuus ja hinta katsotaan lähetyskohtaisesti. Viiveitä kuljetusajoissa voi lakon takia esiintyä. Saat tarkempia tietoja tarvittaessa omalta DACHSER-yhteyshenkilöltäsi.

Keravan logistiikkakeskuksen terminaalimme operoi normaalisti eikä myöskään jakelujen ja noutojen osalta ole vielä tiedossa viiveitä.

Seuraamme tilanteen kehittymistä tarkasti ja tiedotamme tästä asiakkaillemme sekä kotisivuillamme että sosiaalisessa mediassa. Jos sinulla on lisäkysymyksiä lakon mahdollisista vaikutuksista toimituksiisi, kehotamme sinua olemaan suoraan yhteydessä paikalliseen yhteyshenkilöösi.

Lue
03/26/2024
Tampere-Pirkkalan logistiikkakeskuksen peruskivi on muurattu

Tampere-Pirkkalan lentokentälle kokoontui maaliskuisena iltapäivänä kutsuvierasjoukko todistamaan ja juhlistamaan DACHSERin uuden logistiikkakeskuksen peruskiven muurausta.

Lue
03/22/2024
Oletko lukenut viimeisimmän uutiskirjeemme?

Toivotamme sinut lämpimästi tervetulleeksi vuoden ensimmäisen uutiskirjeen pariin. Olemme jälleen koonneet yhteen tuoreimpia uutisia ja ajankohtaisia tapahtumia, jotka koskettavat logistiikka-alaa globaalisti sekä meidän toimintaamme Suomessa.

Lue
2
03/21/2024
DACHSER pitää suuntansa ja laajentaa maailmanlaajuista verkostoaan

Koronaviruspandemiaa ja toimitusketjujen maailmanlaajuisia ongelmia seuranneen logistiikan nousukauden jälkeen alalla palattiin normaaliin vuonna 2023. DACHSER kuului niihin yrityksiin, joiden tilivuodelle oli ominaista heikko logistiikkapalveluiden kysyntä merkittävän ylikapasiteetin sekä lento- ja merirahtihintojen jyrkän laskun vuoksi.

Lue
03/21/2024
 AKT:n lakko jatkuu 1.4.2024 asti – lakosta huolimatta lähetykset liikkuvat

Auto- ja Kuljetusalan Työntekijäliitto AKT on ilmoittanut poliittisten lakkojen jatkuvan 25.3.–1.4.2024 klo 06:00 asti. Lakkoon osallistuvat AKT:n ahtaajat ja osa muita satamien työntekijäryhmiä.

Millä tavalla kyseinen poliittinen lakko vaikuttaa toimintaamme?

  • Meri- ja lentorahti:

Tarvittaessa kartoitamme vaihtoehtoisia reitityksiä merivienti- ja merituontilähetyksillenne täysien konttirahtien sekä kappaletavaralähetysten osalta. Huomioittehan, että vaihtoehtoiset reititykset eivät välttämättä ole kuitenkaan mahdollisia kaikille lähetyksille. Kustannusarvion saatte olemalla yhteydessä DACHSERin yhteyshenkilöönne.

Lakon aikana me pystymme erikoisjärjestelyin hyödyntämään kuljetuksissamme Baltian ja Euroopan satamia. Kappaletavaralähetyksissä noudatamme maksimilähetyskokoa 15 m3 ja 10 tonnia, mutta kohdekohtaisia variaatioita saattaa esiintyä. Isommat kappaletavaraerät jaetaan kahteen tai useampaan lähetyserään.

Mikäli olette kiinnostuneita vaihtoehtoisista reitityksistä lakon aikana tai tarvitsette tarkempaa tietoa reitityksien rahtikustannuksista ja lakkolisistä, olettehan yhteydessä DACHSER-yhteyshenkilöönne. Kerromme mielellämme lisää ja etsimme teille lakkotilanteen salliman parhaan mahdollisen ratkaisun.

Lentorahti toimii hyvänä vaihtoehtona kiireisimmille toimituksille. Lentorahtiosastomme kartoittaa mielellään parhaimman ja kustannustehokkaimman rahdin juuri teidän lähetyksellenne.

  • Maantiekuljetukset:

Baltian maiden ja Skandinavian reitit tulevat toimimaan normaalisti. Manner-Euroopan suuntaan pystymme lakosta huolimatta hoitamaan kappaletavarakuljetukset erikoisjärjestelyillä vetoauto + perävaunu(traileri) -yhdistelmin sekä vaihtoehtoisilla reitityksillä. Erikoisjärjestelyistä ja poikkeavista reitityksistä aiheutuu lisäkustannuksia, jotka joudumme veloittamaan asiakkailta. Viiveitä kuljetusajoissa voi lakon takia esiintyä.

Saat tarkempia tietoja tarvittaessa omalta yhteyshenkilöltäsi. Jos asiakkaillamme on tarve käyttää edellä mainittuja Baltian maiden tai Skandinavian reittejä Keski-Euroopan suuntaan isommille osakuorma- tai täyskuormalähetyserille, kehotamme sopimaan erikoiskuljetuksista lisämaksua vastaan suoraan myyntimme kanssa.

Keravan logistiikkakeskuksen terminaalimme tulee operoimaan normaalisti eikä myöskään jakelujen ja noutojen osalta ole vielä tiedossa viiveitä.

Seuraamme tilanteen kehittymistä tarkasti ja tiedotamme tästä asiakkaillemme sekä kotisivuillamme että sosiaalisessa mediassa. Jos sinulla on lisäkysymyksiä lakon mahdollisista vaikutuksista toimituksiisi, kehotamme sinua olemaan suoraan yhteydessä paikalliseen yhteyshenkilöösi.

Lue
03/14/2024
Digitaalinen DACHSER platform ensimmäisten asiakkaiden käytössä

Ensimmäiset asiakkaamme ovat käyttäneet digitaalista DACHSER platform -järjestelmää elokuun lopusta lähtien päivittäisessä liiketoiminnassaan. Useiden intensiivisten testivaiheiden jälkeen järjestelmän kautta kulkee nyt todellisia asiakastietoja.

Lue
03/08/2024
Frigoscandian osto on nyt valmis

Frigoscandia AB on tästä viikosta alkaen kokonaan DACHSERin omistama tytäryhtiö ja osa logistiikkayrityksen Food Logistics -verkostoa. Tämän myötä alkaa myös tämän pohjoismaisen yrityksen kokonaisvaltainen integrointi DACHSER-verkostoon. Pohjoismaiset asiakkaat hyötyvät jatkossa yhtenäisistä laatustandardeista.

Lue
03/08/2024
AKT:n lakko: rahtiliikenne satamissa seisahtuu taas kahdeksi viikoksi

Auto- ja Kuljetusalan Työntekijäliitto AKT on ilmoittanut ahtaajia ja muita satamien työryhmiä koskevasta uudesta poliittisesta lakosta. AKT:n ahtaajat osallistuvat työtaisteluun alkaen 11.3. klo 06:00 ja päättyen 25.3. klo 06:00. Lakko tulee toteutuessaan käytännössä pysäyttämään kokonaan Suomen satamien tavaraliikenteen.

Millä tavalla maaliskuun poliittinen lakko vaikuttaa toimintaamme?

  • Meri- ja lentorahti:

Konttiliikenne satamissa pysähtyy 11.3. klo 06:00–25.03. klo 06:00 välisenä aikana, mikäli AKT:n poliittinen lakko toteutuu ilmoitetun mukaisesti.

DACHSERin vientiasiakkaille on tarvittaessa kuitenkin vaihtoehtoisia reitityksiä myös lakon aikana niin täysien konttirahtien kuin kappaletavaralähetysten osalta. Lakon aikana me pystymme erikoisjärjestelyin hyödyntämään kuljetuksissamme Baltian ja Euroopan satamia.

Kappaletavaralähetyksissä noudatamme maksimilähetyskokoa 15 m3 ja 10 tonnia, mutta kohdekohtaisia variaatioita saattaa esiintyä. Isommat kappaletavaraerät jaetaan kahteen tai useampaan lähetyserään.

Mikäli olette kiinnostuneita vaihtoehtoisista reitityksistä lakon aikana tai tarvitsette tarkempaa tietoa reitityksien rahtikustannuksista ja lakkolisistä, olettehan yhteydessä DACHSER-yhteyshenkilöönne. Kerromme mielellämme lisää ja etsimme teille lakkotilanteen salliman parhaan mahdollisen ratkaisun.

Vientitiimimme on erikseen lähetyskohtaisesti teihin yhteydessä jo varatuista lähetyksistä.

Tämän hetken tiedon mukaan lentorahtiliikenne toimii lähes normaalisti tarjoten hyvän vaihtoehtoisen kuljetusmuodon kiireellisimpiin toimituksiin.

  • Maantiekuljetukset:

Tämänhetkisen tiedon mukaan Baltian maiden ja Skandinavian reitit tulevat toimimaan normaalisti. Manner-Euroopan suuntaan pyrimme lakosta huolimatta hoitamaan kappaletavarakuljetukset erikoisjärjestelyillä vetoauto + perävaunu(traileri) -yhdistelmin sekä vaihtoehtoisilla reitityksillä. Erikoisjärjestelyistä ja poikkeavista reitityksistä aiheutuu lisäkustannuksia, jotka joudumme veloittamaan asiakkailta. Viiveitä kuljetusajoissa voi lakon takia esiintyä.

Saat tarkempia tietoja tarvittaessa omalta yhteyshenkilöltäsi. Jos asiakkaillamme on tarve käyttää edellä mainittuja Baltian maiden tai Skandinavian reittejä Keski-Euroopan suuntaan isommille osakuorma- tai täyskuormalähetyserille, kehotamme sopimaan erikoiskuljetuksista lisämaksua vastaan suoraan myyntimme kanssa. Keravan logistiikkakeskuksen terminaalimme tulee operoimaan normaalisti eikä myöskään jakelujen ja noutojen osalta ole vielä tiedossa viiveitä.

Seuraamme kyseisen työtaistelutilanteen kehittymistä tarkasti ja tiedotamme tästä asiakkaillemme sekä kotisivuillamme että sosiaalisessa mediassa. Jos sinulla on lisäkysymyksiä lakon mahdollisista vaikutuksista toimituksiisi, kehotamme sinua olemaan suoraan yhteydessä paikalliseen yhteyshenkilöösi.

Lue
2
03/01/2024
Kuorma-autojen tulevaisuus alkaa tästä

Päästöttömät hyötyajoneuvot ajavat viimeinkin ulos tulevaisuuden laboratoriosta. Uudentyyppisten kuorma-autojen tiellä on kuitenkin vielä esteitä ylitettävänä, ennen kuin niistä voi tulla käytännöllistä arjen teknologiaa.

Lue
02/15/2024
Tampere-Pirkkalan logistiikkakeskuksen rakennushanke etenee

DACHSER rakentaa toisen logistiikkakeskuksensa Suomeen kumppaneinaan Logicenters ja SSA.

Lue
Näytä enemmän

DACHSER Corporate

2
04/24/2024
Fresh wins

Food logistics is a growth factor in Europe. DACHSER has further expanded its own network with pioneering acquisitions and is investing in climate action and digitalization. Its network partners on the Continent benefit from this as well.

Lue
04/22/2024
Global Groupage: When everything that belongs together, comes together

The world is changing. And as a result, so are the markets. Shifts in geopolitical power and interests combined with supply chains under almost constant strain highlight the need for new concepts. For logistics, this means achieving the best possible integration of global end-to-end transports and contract logistics solutions.

Lue
04/22/2024
“We’re pursuing a clear goal”

Dr. Tobias Burger has been COO Air & Sea Logistics at DACHSER since January 1, 2024. Burger is 46 and has a doctorate in business administration. His vision for the future is built on a strong ASL organization and the potential offered by integrated transport and contract logistics services worldwide: Global Groupage.

Lue
04/19/2024
The new DACHSER magazine is here!

Nobody can predict the future—not politicians, not scientists, and not economists. However, that doesn’t mean we can give up the constant task of classifying current developments, tracking trends, and drawing the appropriate conclusions for tomorrow. This requires us to look closely, ask questions—and, most importantly, listen. That might sound obvious, but it can be a real challenge in day-to-day business.

Lue
Mene

Luetuin

11/13/2019
Kansainvälinen logistiikkatoimija Dachser investoi Keravalle

Dachser on päivittämässä toimintamalliaan kotimaan markkinoilla. Ensi vuonna Keravalle valmistuvan logistiikkaterminaalin myötä suomalaisen teollisuuden vienti- ja tuontimahdollisuudet paranevat entisestään.

Lue
11/12/2020
Dachser Finlandin Keravan uusi logistiikkakeskus parantaa toimintaedellytyksiä

Dachser Finland otti käyttöön Keravalla sijaitsevan uuden logistiikkaterminaalin. Yhtiön ensimmäinen läpivirtausterminaali Suomessa mahdollistaa kansainväliselle logistiikkatoimijalle laajemman palvelumallin ja entistäkin paremman palvelun laajemmalle asiakaskunnalle.

Lue
11/12/2019
Uusi toimitusjohtaja DACHSER Finland Air & Sea Logisticsille

Petri Kallio aloitti DACHSER Finland Air & Sea Logistics Oy:n toimitusjohtajana 15.10.2019. 51-vuotias Kallio raportoi DACHSER Air & Sea Logistics EMEA:n toimitusjohtaja Thomas Krügerille. Hän seuraa tehtävässä Juha Isohannia, joka päätti jättää yrityksen seuratakseen uusia ammatillisia mahdollisuuksia.

Lue
04/02/2019
DACHSER jatkaa kestävää kasvua

DACHSER kasvoi jälleen merkittävästi vuonna 2018. Logistiikkapalvelujen tarjoaja kasvatti konsernin liikevaihtoa 5,5 prosenttia 5,57 miljardiin euroon. Kuten edellisenä vuonna, kuljetusten määrä kasvoi, kasvua 2,5 prosenttia 83,7 miljoonaan; volyymi nousi 3,0 prosenttia 41,3 miljoonaan tonniin. DACHSERin henkilöstömäärä nousi ennätyksellisen korkeaksi, 30 609 työntekijää on 1 511 henkilöä enemmän kuin edellisenä vuonna.

Lue
10/11/2019
Edoardo Podestá siirtyy DACHSER Air & Sea Logisticsin johtoon

Aasian ja Tyynenmeren alueen pitkäaikainen toimitusjohtaja johtaa nyt DACHSERin maailmanlaajuista lento- ja merikuljetusliiketoimintaa.

DACHSER nimitti Edoardo Podestán Air & Sea Logistics -liiketoiminta-alueen operatiiviseksi johtajaksi (COO). Podestá korvaa Jochen Müllerin tässä tehtävässä.

Lue
10/03/2019
Uusi DACHSER-lehti on ilmestynyt!

DACHSERin Euroopan maakuljetusverkosto on laajentunut vuosien varrella. Salaisuus on aina ollut palapelin oikeiden palojen sijoittaminen oikeisiin paikkoihin kokonaiskuvan saamiseksi.

Lue
04/16/2018
DACHSERin asiakastyytyväisyys on huipputasolla

Uuden asiakastutkimuksen mukaan 94 prosenttia vastaajista pitää DACHSER Finland Air & Sea Logistics Oy:n logistiikkapalveluja asiakaslähtöisinä ja lähes jokainen (99 prosenttia) on valmis suosittelemaan niitä myös muille. Palvelun laadun yleisarvosanaksi muodostui huimat 8,9 kouluarvosana-asteikolla 4–10.

Lue
11/28/2018
Dachser saa IATA CEIV Pharma -sertifioinnin

Dachser laajentaa Life Science & Healthcare -valmiuksiaan ja on saanut Center of Excellence for Independent Validators in Pharmaceutical Logistics (CEIV Pharma) -sertifioinnin Frankfurtin lentokentän toimipisteelleen.

Lue
02/26/2019
Brexit: Aika on melkein lopussa

Vaikka poliitikot yrittävät edelleen löytää ulospääsyä Brexit-kriisistä, lähdön päivämäärä lähestyy väistämättä. Nyt yritysten tehtävänä on suunnitella ja valmistella järjestelmällisesti kaikkia mahdollisuuksia. Eräs tärkeä aihe: tulli.

Lue
10/21/2019
DACHSER voittaa vuoden 2019 IMD Global Family Business Award -palkinnon

IMD antaa tunnustusta DACHSERin vahvoille yritys- ja perhehallinnon rakenteille, erinomaiselle toiminnalle ja laatuun keskittymiselle.

IMD Business School, huippuluokan globaali liiketalouskoulu, jonka pääkonttori sijaitsee Lausannessa, Sveitsissä, palkitsi DACHSERin IMD Global Family Business Award -palkinnolla. Bernhard Simon, CEO DACHSER SE, ja Birgit Kastner-Simon, Corporate Director Corporate Marketing, vastaanottivat palkinnon yrityksen ja perustajaperheen puolesta Udaipurissa, Intiassa pidetyssä Family Business Network Internationalin (FBN-I) 30. huippukokouksessa.

Lue