Intian tämänhetkisen tilanteen vaikutus DACHSERin liiketoimintaan

Haluamme antaa päivityksen DACHSERin liiketoiminnan osalta johtuen Intian tämänhetkisestä tilanteesta. Tilanne on 28.4.2021 alkaen seuraava:

DACHSERin toimipisteet Intiassa:
Useimmat sivukonttorit eri puolilla Intiaa on suljettu varotoimenpiteenä johtuen koronavirustapausten äkillisestä lisääntymisestä. Henkilöstömme työskentelee kotoa käsin ja toimistoissamme palvelee tällä hetkellä ainoastaan rajallinen määrä työntekijöitä. Meneillään olevasta kriisistä johtuen myös vastausaikoihimme saattaa muodostua viivästyksiä.  

Toimipisteiden sulkemisella on tiettyjä toiminnallisia vaikutuksia lentorahtiin, merirahtiin, tulliselvityksiin ja kansalliseen kuorma-autoliikenteeseen.

Lentorahti:
Useimmat maat ovat rajoittaneet matkustajaliikennettä Intiasta, mistä johtuen matkustajaliikenteen kansainvälisiä reittilentoja ei tällä hetkellä operoida Intiaan.
Tämä on luonut uusia rajoitteita jo ennestään supistuneelle kapasiteetille.
Hintojen nousua odotetaan kaikilla sektoreilla.
Myös kuljetusajat ovat pidentyneet kapasiteetin rajallisuuden vuoksi.

Merirahti:
Merirahtiin vaikutti jo ennestään maaliskuun lopulla tapahtunut Suezin kanavan tukos.
Satamat ja terminaalit toimivat normaalisti, mutta Suezin kanavan tukos sekä koronavirustapausten äkillinen lisääntyminen Intiassa vaikuttavat edelleen laivojen aikatauluihin.
Tästä johtuen on odotettavissa viivästyksiä. Kehotamme asiakkaita ottamaan huomioon 1-2 viikon viiveet varastoja suunniteltaessa.
Viestinnän ja toiminnan suhteen on odotettavissa lisää viiveitä johtuen satamatyöntekijöiden, tulliviranomaisten, CFSn ja varustamoiden henkilöstön keskuudessa lisääntyneistä koronavirustartunnoista.

Tulli:
Intian tavaraliikenteen osalta ei ole odotettavissa häiriöitä.
Tulliselvitystoiminta on edelleen aktiivista.
Tulliviranomaiset työskentelevät rajoitetulla työvoimalla.

Olemme toteuttaneet DACHSERilla merkittäviä toimenpiteitä työntekijöidemme terveyden ja turvallisuuden takaamiseksi minimoiden näiden toimenpiteiden vaikutukset asiakkaidemme toimitusketjuihin ja pitäen huolta siitä, että päivittäinen toimintamme jatkuu mahdollisimman normaalisti. Henkilöstömme työskentelee ahkerasti kaikin käytettävissä olevin keinoin ottaakseen huomioon nykyiset haasteet.

Tiedotamme mahdollisista muutoksista tämänhetkiseen tilanteeseen. Jos sinulla on kysyttävää, olethan yhteydessä paikalliseen DACHSER-yhteyshenkilöösi.

Kontakti Jonne Kuusisto Communications Coordinator Nordic